A rendszeresség 1.

Mind a sportban, mind a táplálkozásban nagyon fontos!
HA egyikben sem csináltad, akkor pedig az a legfontosabb, hogy fokozatosan vezesd be az életmódodba, mert ha mindenben egyszerre kell millió új dologra figyelni, akkor ez a legjobb módszer arra, hogy egy erős kezdés után két hét múlva abbahagyd…
Ebben a postban arról lesz szó, hogy hogyan lehet a rendszerességet becsempészni a táplálkozásba.
Ha valami rendszeres, az tervezhető. Az egész kulcsa abban rejlik, hogy tervezz, és tudj rugalmas is lenni, tehát legyen mindig egy B (és C) terved is. Amikor felkelsz, akkor tudd már, hogy aznap mit fogsz enni! Az improvizáció a legjobb út ahhoz, hogy kihagyj étkezést, majd nagyon megéhezve vagy lerabold a pékséget vagy magadra rántsd otthon a hűtőt…
Én előre szoktam tervezni legalább 1 hétre. Napi 5 étkezést, mint a menzán. Ez sokaknak furán hangozhat, meg persze az első reakció az lesz, hogy erre nekem nincs időm. (Naná, nekem évekig enni sem volt időm, meg is lett az eredménye: túlsúly, inzulinrezisztencia, pajzsmirigy-alulműködés…) Még furábban hangozhat, hogy ez sokkal kevesebb időbe telik, és még olcsóbb is, mint nem tervezni! Miért? Megtervezem a hetem előre – étkezés és edzés szempontjából, természetesen a többi tennivalóm figyelembe vételével. (Persze a családét is… ) Ez kb 1,5 órát vesz igénybe. Ehhez állítom össze a bevásárló listámat – heti egyszer vásárolok (kb 1,5 óra) – amiben pontos adagok vannak, tehát nem veszek felesleget, amit később nem dobok ki. Más alapanyagokkal dolgozom, mint régebben. Kerülöm a feldolgozott élelmiszert – több a friss zöldség, gyümölcs, kevesebb vagy nem veszek üdítőt, chipset, cukros csokit, ilyesmit – ez elenyészőnek hangzik, mégis komoly tétel. Számolj csak utána!
Én készítem az ételeinket, és viszem magammal a munkahelyemre. Nem vásárolok sem a büfében, sem út közben. Egyrészt egészségesebb, másrészt olcsóbb, harmadszor – itt a meglepi! – környezettudatosabb, mert újrafelhasználható csomagolásban hordom magammal, így nem termelek szemetet sem.
Összegezve: Heti kb 3 óra a tervezés és a bevásárlás – ez egy napi bevásárlással szemben már időspórolás, ráadásul olcsóbb is, környezetbarát is, és a fő szempont: TUDOM, MIT ESZÜNK.
Írjak még ebben a témában? Érdekel Benneteket?

Egy hozzászólás “A rendszeresség 1.” bejegyzéshez

  1. Szia kedves Zsuzsi ! Nagy örömmel olvastam a rendszerességről szóló gondolataidat tanácsaidat és természetesen nagyon tetszett. És igen írhatsz még ebben a témában kicsit részletesebben. Te hogyan csinálod, Pl ki vagy mihez igazítod a napodat és azt, hogyan tervezed meg . Hiszen kimondani sokkal könnyebb és még megírni is csak épp legtöbbször nem működik…legalábbis nekem. Miért ?Mert elúszok a munkával , főzéssel , háztartással, és jön a gyerek vagy a párom és borul minden. Gondolom neked sem működött elsőre .
    Örömmel olvasnék még a túlsúlyról és inzulinrezisztenciáról és a vele járó életmód váltásról, ételekről, alapanyagokról. Mindig gondot okoz a mit főzzek vagy mit csomagoljak ebédre . Nálunk az iskolában nincs menza vagy is van de inkább büfé jellege van, ahol nem igazán egészséges ételek vannak a palettán és még drága is. Így marad a szendvics salátával ami egy idő után uncsi mondja a fiam . És akkor meg is érkeztem a HOGYAN váltsak életmódot úgy, hogy a fiam és a párom észre se vegye, hogy olyan ételt eszik amit szeret és még egészséges is . Mert, hogy nekik legalább annyira szükségük lenne az életmód váltásra mint nekem de lehet a páromnak még inkább. üdv . Janka

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük