Rendszeresség 2. 

Menütervezés – először életemben 60 főre terveztem menüt. Van egy alapítványunk, amellyel önkéntes munkában tehetséges gyerekeket alkotótáboroztatunk nyáron. (Ha érdekel bővebben, keress rá Képespusztára. ) No, itt kellett először menüt terveznem, egyéni igényeket figyelembe véve, programhoz igazítva, Ántsz-nek leadva, két turnusra. És évek teltek el – konkrétan tíz – mire leesett a tantusz, hogy otthon is ezt kéne csinálni. Ez egyébként egy időre esett a kislányom hozzátáplálásának megkezdésével, és ekkor derült ki nálam az IR, és a PM alulműködés is. Szóval több irányból rá voltam kényszerítve. 
Azóta több módszert kipróbáltam – most is folyamatban van egy – de ehhez, amit most megírok, mindig visszatéerk, mert ez a legegyszerűbb.
Tehát: készíts egy listát! Legyen rajta a 20 kedvenc ételkombinációd! Hogy attól kedvenc, hogy nagyon szereted, vagy attól, hogy gyorsan elkészül, vagy teljesen más a szempont, az a te dolgod. Nekem az a szempont, hogy gyors legyen, és IR kompatibilis.

A mai “vivőskajám”: cézár saláta, yogobella zabkorpával és mandula

Én elsősorban magamnak tervezem a menüt, és kiegészítésként a családnak, ők jobban igénylik a rugalmasságot.
Készíts egy táblázatot, 5 étkezéssel, gondold végig, mikor hol fogsz enni (munkahely, úton, otthon, konferencián… stb) és ezek figyelembevételével írd be a főétkezéseket, utána a kisétkezéseket. Tartsd szem előtt azokat a szempontokat, amiket a tanfolyamon megbeszéltünk/megbeszéltetek! Ha kell kalóriát vagy makrókat számolnod, akkor javaslom a kalóriaguru.hu vagy a myfitnesspal.com oldalakat, hogy abban tervezd meg előre az étkezéseid!
Az első hónapban csak a kedvenc 20-as listád használd! Ez azért kell, hogy ne vessz el a részletekben. Ne most próbálj ki új recepteket, azt csináld, ami megy rutinból. Ha már belejöttél a tervezésbe, akkor kezdj fókuszálni másra, újdonságokra!
A terv alapján írj bevásárlólistát! Ez lehet cetli, de lehet listázó app is, én most a trello-t használom (trello.com), nem csak erre.
Vásárolj be, és a lehetőségekhez mérten ragaszkodj a tervedhez, de légy rugalmas: ér újratervezni, napokat felcserélni például!
Legyen nálad olyan élelmiszer, amit vészhelyzet esetén bevethetsz: pl ha otthon hagyod a tízóraid, akkor legyen nálad mandula vagy egy cukormentes zabszelet, amit meg tudsz enni. NE hagyj ki étkezést! Nálam a B terv a mandula, a C terv a legközelebbi zöldséges (alma, körte, stb…)
+1 tipp: legyen egy bármikor bevethető heti menüd. Legyen egy mestermenü, amit akkor tudsz bedobni, amikor nincs időd, rád omlik az összes teendőd, vagy megbetegszel és semmi kedved semmihez… Legyen egy full heti menüsorod, bevásárlólistával, hogy vészhelyzetben is legyen egy sorvezetőd, legalább az újratervezéseig!
Itt az én alap listám. Pár nap múlva még írok magáról a menü összeállításáról, és hozom belőle a heti menüt.
Hozzá kell tenni, hogy én elég sok mindent saját magam kárán tanultam meg, de végül profihoz fordultam. Akit nagyon mozgat a téma, annak javaslom Fa Kinga tanfolyamait. (A Google a barátod. )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.